W ramach wymiany polsko-niemieckiej, 10 uczniów i ich 4 opiekunów z Zwickau/Reichenbach, w dniach od 12-18 kwietnia 2018 r. odwiedziło Iławę. Był to dalszy ciąg naszej dwunastoletniej współpracy.
Młodzież obu krajów miała możliwość spędzić miło czas zarówno przy zabawie, jak i nauce. W tym roku uczniowie pracowali nad projektem pt.: „Film a nauka języka obcego”.
|
Podczas tego kilkudniowego pobytu niemieccy przyjaciele mieli możliwość zwiedzania naszego pięknego miasta Iławy.
Dzięki uprzejmości pana Piotra Ambroziaka, goście zobaczyli wnętrze naszego Ratusza, podziwiali panoramę z wieży ratuszowej, poza tym, spacerując po Iławie dowiedzieli się kilku ciekawostek o naszym mieście.
|
|
|
|
|
Oprócz Iławy, pokazaliśmy niemieckim przyjaciołom malborski zamek, pod którego urokiem są już od samego początku naszej znajomości.
|
W tym roku pokazaliśmy naszym gościom również Gdańsk, a przede wszystkim jego starówkę i najważniejsze miejsca w jej okolicy.
Należy wspomnieć, że wspólne wycieczki i zorganizowanie wszelkich przedsięwzięć w tegorocznym spotkaniu, nie byłyby możliwe bez wsparcia finansowego PNWM, czyli Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży.
|
|
|
|
|
|
Kolejny raz miała miejsce integracja polsko-niemiecka. Był to czas na poznanie szczególnie polskiej mentalności, zwyczajów.
A co najważniejsze uczniowie mieli możliwość pokonania bariery językowej, bo tak naprawdę trening językowy był głównym bohaterem spotkania.
|
Podczas konwersacji w grupach polsko-niemieckich, również maturzyści naszej szkoły mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę przed nadchodzącym egzaminem maturalnym.
Poza tym jeden z nauczycieli niemieckich przeprowadził również dyktando dla uczniów klas maturalnych. Tak więc był czas zarówno na naukę, jak i na zabawę.
|
|
|
|
|
|
Dzięki spotkaniu polsko-niemieckiemu zostały nawiązane nowe znajomości, zacieśniły się stare przyjaźnie.
Młodzież obu krajów, spędziła ze sobą czas, stając się bogatszym o nowe doświadczenia.
|
|
Wszyscy czekają już na kolejne spotkanie, tym razem w Niemczech.
MONIKA KARŁOWSKA
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|